Toimitus- ja maksuehdot

Toimitusehdot AD-Turku Oy (2168301-5)

Yleiset sopimusehdot:

Tarkemman toimitus- ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilausvahvistuksia toimitetaan arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ad-Turku Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

AD-Turku Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on AD-Turku  Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota AD-Turku Oy ei kohtuudella voi selvittää. AD-Turku Oy sitoutuu ilmoittamaan esteestä viipymättä asiakkaalle.

Asiakas:

AD-Turku Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja AD-Turku Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite. Uusilta yrityksiltä vaadimme ennakkomaksun tuotteista.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. AD-Turku Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua AD-Turku Oy:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu AD-Turku Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta (Tällä tarkoitetaan mm. työvaatteiden painatuksia/Brodeerauksia, jotka luokitellaan ns. mittatilaustyöksi ja jotka luetaan verkkokaupan palautusoikeuksien ulkopuolelle).

MAKSUTAVAT

Verkko- ja korttimaksut

Tuotteet ja niiden rahtikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S- Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, AD-Turku toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oy.

Paytrail Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.
Paytrail Oy
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7,
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


AD-ERÄMAKSU

Voit maksaa ostoksesi turvallisesti laskulla tai erissä useamman kuukauden kuluessa. Postitamme sinulle laskun saatuamme tiedon tilauksestasi. Sinulla on 14 vuorokautta maksuaikaa laskun päiväyksestä. AD-erämaksun tuottaa Lindorff (www.lindorff.fi).

Voit valita laskun tai erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa ja olet täyttänyt 20 vuotta.

Huomaathan, että AD-erämaksulla maksettaessa voit tilata tuotteet ainoastaan väestörekisterin mukaiseen kotiosoitteeseen.

Laskulla

Kun valitset AD-erämaksun laskuvaihtoehdon, Lindorff lähettää sinulle laskun ostotapahtuman jälkeen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Saat ostoksellesi 14 päivää korotonta maksuaikaa.

Erämaksulla

Jos valitset AD-erämaksun erämaksuvaihtoehdon, voit maksaa ostoksesi valintasi mukaan summasta riippuen kolmessa (3), kuudessa (6), yhdeksässä (9) tai kahdessatoista (12) erässä.

Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3,20 € ja erämaksun korko 22 %. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 33,16 %.

Lindorff lähettää sinulle erämaksusopimuksen sekä laskun ensimmäisestä maksuerästä ostotapahtuman jälkeen. Kertaluottosopimus Lindorffin tytäryhtiön Lindorff Invest Oy:n kanssa tulee voimaan, kun allekirjoitat ja palautat sopimuksen sekä maksat ensimmäisen erän. Jos et palauta sopimusta määräpäivään mennessä (14 vrk ostotapahtumasta), veloitamme sinulta ostoksesi koko summan kerralla.

Tästä voit tutustua ja tallentaa itsellesi AD-erämaksun yleiset luottoehdot.

Asiakaspalvelu maksuasioissa

Laskuun ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa sinua palvelee Lindorffin asiakaspalvelu:

  • puh. 02 2700 550 (puhelun hinta on normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu)
  • ma–pe 8–20 ja la 10–15
  • laskutus@lindorff.fi

Perimme mahdollisista maksuviivästyksistä lainmukaisen kulut ja korot.

Luottopäätöksessä käytetyt tiedot

Kun valitset maksutavaksi AD-erämaksun, pyydämme henkilötunnusta. Antamiesi tietojen perusteella varmistamme henkilötietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä, tarkistamme luottotietosi Suomen Asiakastieto Oy:stä ja teemme reaaliaikaisen luottopäätöksen. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa Lindorff Oy, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin. Henkilötietojasi käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen.

Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella Lindorffin asiakaspalvelusta.

Turvallisuutesi varmistamiseksi tietosi välittyvät meille SSL/TLS-suojatulla yhteydellä.

TOIMITUSAIKA

Toimitusaika on  4-21 arkipäivää, tuotteesta ja toimitustavasta riippuen. Tarkemman toimitusajan saa selville tilausvahvistuksesta tai lähettämällä kyselyn kyseisestä tuotteesta.

TOIMITUSTAVAT

Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Nouto Raision AD-Turku myymälästä tai Rauman Varaosahallista ilman lisäkuluja.

Matkahuolto

Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, voit noutaa pakettisi sinua lähimmästä Matkahuollosta tai Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-kaupasta. Muista merkitä tilaukseen gsm-numerosi, jotta saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Matkahuolto edellyttää, että tuotteeseen liittyvä reklamointi pitää tehdä viimeistään 7 päivää tuotteen vastaanottamisesta. Ilmoita siis heti Matkahuollolle, jos tuote on kuljetuksessa rikkoutunut.

 

Posti

Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.

Toimitushinnat

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

AD-Turku Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy AD-Turku Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen AD-Turku Oy:n ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 7 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. AD-Turku Oy myöntää asiakkaalle lain mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Alkuperäisen tilauksen rahtikuluja emme palauta. Myös myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa Postin asiakaspalautuksena. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa tiedot esim. vioittuneen tuotteen vikakuvauksesta. Ongelmatapauksissa palvelemme numerossa 040 8234 310 ark. 8-16.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

AD-Turku Oy:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

AD-Turku Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Pidätämme oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään AD-Turku Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille AD-Turku Oy myöntää rajoitetun 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Tuotteen voi palauttaa joko suoraan AD-Turun tai Rauman Varaosahallin myymälään tai asiakaspalautuksena. Lisää tietoa palautuksesta antaa palvelu@ad-turku.fi. Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita, yli 2000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.

TAKUUT JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

AD-Turku Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme asiakkaan ottamaan suoran yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote AD-Turku Oy:n kautta huoltoon. Katsomme, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. AD-Turku ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. AD-Turku Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen palvelu@ad-turku.fi tai kirjeenä AD-Turun toimipisteeseen osoitteella Kuloistentie 3, 21280 Raisio.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen AD-Turku Oy:tä vastaan joko AD-Turku Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään AD-Turku Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata , koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. AD-Turku ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa AD-Turun vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Pidätämme oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää osoitteesta palvelu@ad-turku.fi .

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

AD-Turku Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. AD-Turku Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti AD-Turku Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa AD-Turun sopimusehtojen kanssa.

PALVELUT

Brodeerauksilla ja painatuksilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta. Aloitetusta työstä laskutetaan kaikki aiheutuneet kustannukset, jos tilaus perutaan asiakkaan toimesta sähköisen tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen. Työ pyritään keskeyttämään ilman viivytystä tilaajan tekemän ilmoituksen jälkeen.

Tilauksessa ei katsota olevan virhettä, jos virhe johtuu alkuperäisaineiston virheestä ellei virheen korjaamisesta ole sovittu vedosta tarkastettaessa selkeästi kirjallisesti. Tulkinnanvaraisen virhekorjauksen kohdalla vastuu on asiakkaalla.

AD-Turku Oy pidättää oikeuden virheen korjaamiseen. Virheen luonteen ja laadun perusteella arvioitu virhe korjataan myöntämällä kohtuullinen hinnanalennus tai toimittamalla uusi tuote. Virheestä aiheutuvan korvauksen määrä on korkeintaan tilauksen hinta. AD-Turku Oy ei ole vastuussa välittömistä tai välillisistä vahingoista tai ansionmenetystä, jotka ovat aiheutuneet virheestä.

Säilytämme valmista tuotetta tavanomaista huolellisuutta noudattaen sovitun luovutuspäivän jälkeen. Tuotetta säilytetään korkeintaan kolmen(3) kuukauden ajan. AD-Turku Oy pidättää oikeuden myydä noutamatta jääneen tuotteen parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos tuotteella ei ole jälleenmyyntiarvoa tai myynnistä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, AD-Turku Oy pidättää oikeuden hävittää tuotteen kierrättämällä. Kaikki valmistus-, säilytys-, myynti- ja/tai kierrätyskustannukset laskutetaan suoraan asiakkaalta.

Asiakas vakuuttaa, että toimitettu alkuperäisaineisto tai muu materiaali ei loukkaa kolmannen osapuolen tekijän- ja/tai teollisuusoikeuksia, eikä materiaaliin kohdistu mitään käyttö- tai muita oikeudellisia rajoituksia tai velvoitteita. Tämä koskee myös muita aineettomia yksinoikeuksia. Asiakas on velvollinen korvaamaan kaikki AD-Turku Oy:lle aiheutuvat kustannukset ja korvaukset, jotka aiheutuvat kolmannen osapuolen vaatimuksista.